Hur bokar vi ett rum?
I högra hörnet finns en knapp som tar er till vår bokningskalender.
Ni kan även ringa eller mejla oss på +46 (0)928 70 30 40 eller booking@arcticbath.se
Vad är Arctic Bath?
Vi är ett nytt typ av flytande hotell med fokus på välbefinnande. Vi omfamnar den lokala traditionen med kallbad i kombination med varma bastur. Vårt fokus ligger på de fyra hörnstenarna av välbefinnande: Riktig Nutrition, Regelbunden Motion, Sinnesfrid och Omvårdnad av Ansikte & Kropp. Våra gäster kommer från hela världen och uppskattar ren natur, frisk luft, design, god mat och välbefinnande.
Är SPA-entré inkluderat i rumspriser?
Ja alla hotellgäster har tillgång till bastun och kallbadet under spats öppettider.
Är spabehandlingar inkluderade i vistelsen?
Nej, men du kan boka en rad spabehandlingar till extra kostnad när du bor på Arctic Bath. För att vara garanterad en spabehandling under din vistelse rekommenderar vi att du bokar detta innan ditt besök på Arctic Bath. Kontakta oss om ni önskar se över SPA-menyn booking@arcticbath.se
Vilken typ av mat serverar ni på ert hotell?
Till middag serverar våra kockar en fast meny baserad på lokala råvaror.
Till lunch och frukost har vi en à la carte-meny nu kan välja från.
Har ni glutenfria eller veganska alternativ?
Om du har allergier eller annan kosthållning ber vi dig att informera oss vid bokningen eller så snart som möjligt via e-post för att säkerställa att våra kockar kan ge dig en likvärdig middagsupplevelse.
Har ni rumservice?
Vi har inte rumservice, men vi kan hjälpa dig på rummet vid oförutsedda omständigheter.
Är receptionen öppen 24/7?
Vår receptions öppettider är kl. 8:00 till 22:00 varje dag. Under natten har vi ett journummer ni kan ringa vid nödsituationer. Är det en fråga om Liv och Död var god ring 112.
Kan vi äta på restaurangen utan att bo på hotellet?
Beroende på tillgänglighet accepterar vi externa bokningar i restaurangen. Om du vill boka lunch eller middag som extern gäst, ber vi dig vänligen kontakta receptionen på Arctic Bath 7 dagar före på +46928 70 30 41 eller reception@arcticbath.se
Erbjuder ni spabesök utan att boka ett rum?
Vi erbjuder spa paket i mån av tillgång. Vi ber dig vänligen att kontakta receptionen på Arctic Bath 7 dagar före på +46928 70 30 41 eller reception@arcticbath.se
Får jag besöka området och hotellet utan att vara gäst?
Vi tar våra gästers integritet på allvar. Vi kan ordna en guidad tur på begäran och det är i mån av tillgänglighet. Vi ber dig vänligen att kontakta receptionen på Arctic Bath 7 dagar före datumet på +46928 70 30 41 eller reception@arcticbath.se
Vad gäller rumspolicyn?
Incheckningstid från kl. 15:00 (3 pm), om ditt rum är tillgängligt tidigare. Utcheckningstid är kl. 11:00 (11 am). Vi har villkor tillgängliga för bokningar.
Vilken är den närmaste flygplatsen till Arctic Bath?
Den närmaste flygplatsen är Kallax Airport - Luleå, 1 timme och 15 minuters transfer resa mellan. Vi kan boka en privat transfer till och från Arctic Bath antingen med bil eller helikopter, detta är tillgängligt mot en extra kostnad.
Hur långt är byn från hotellet?
Byn, Harads, ligger bara 10/15 minuters promenad från Arctic Bath.
Finns det några fina stigar i närheten där vi kan gå en promenad runt Arctic Bath?
Ja, Arctic Bath är omgivet av natur. Vid receptionen kan vi ge dig några kartor för en vacker promenad.
Accepterar ni kontantbetalningar?
Arctic Bath är ett kontantfritt hotell. Vi accepterar de flesta vanliga betal- och kreditkort.
Kan vi köpa en presentkort?
Ja, skicka oss ett mejl till booking@arcticbath.se så hjälper vi dig.
Kan vi boka hela hotellet privat?
Absolut! Priser finns tillgängliga på begäran.
Är ni djurvänliga?
Ja! Ditt husdjur är mycket välkommet att bo med dig på rummet. Tyvärr kan vi inte välkomna dem i huvudbyggnaden där vi har restaurangen. Låt oss veta vid bokningstillfället om du funderar på att ta med ditt husdjur så att vi kan placera dig i ett husdjursvänligt rum.
Kan vi ta flera duschar på en dag i stugorna?
Vi har en 60 liters tank i varje stuga. Om du tar mer än 2 stora duschar en mycket kall dag kan det ta ett tag för vattnet att värmas upp igen för en annan dusch.
Jag hittar inte mitt fråga i FAQ, vad gör jag?
Inga problem! Ring oss på +46 (0) 928 70 30 40 eller skicka ett mejl till oss på booking@arcticbath.se
Bokningsvillkor
Inkluderat i rumspriset:
- A la carte-frukost
- Entré till vårt vackra spa med 3 olika bastus, 2 badtunnor och en året runt pool ner i Luleälven.
- Ett urval av spa-produkter från C/O GERD för en självguidad spa-ritual
Vi erbjuder en rad säsongsbetonade aktiviteter som ni kan läsa mer om här: Aktiviteter
Önskar ni boka eller vill veta mer om tillgänglighet var god mejla oss på booking@arcticbath.se
Logi
Avbokningar 180 dagar före ankomst – 30% avbokningsavgift.
Avbokningar 90 dagar före ankomst – 100% avbokningsavgift
Restaurang
Vi serverar à la carte frukost och lunch, till middag erbjuder vi en fast meny i restaurangen.
Vi erbjuder inte rumservice.
Lunch och middag måste förbeställas med eventuella kostrestriktioner/allergier.
Vi rekommenderar att du bokar vid bokningstillfället men senast 14 dagar före ankomst. Alla kostrestriktioner och allergier måste meddelas till booking@arcticbath.se senast 24 timmar före ankomst för att garanteras.
Restaurangen tar inte ansvar för eventuella olägenheter till följd av bristande efterlevnad av ovanstående villkor.
Avbokningar 14 dagar före ankomst renderar i 100% avbokningsavgift.
Det är förbjudet att ta med vin eller alkoholhaltiga drycker in i hotellets huvudbyggnad enligt svenska alkoholföreskrifter.
Skulle oförutsedda händelser påverka ert besök hos oss, bokar vi om er vistelse i enlighet med ovan avbokningsregler.
Arctic Bath erbjuder inget avbeställningsskydd och ber er därför att kontrollera om ni har detta inkluderat i er Hemförsäkring.
Sker betalning via kreditkort, ber vi er att kontrollera kortföretagets förmåner, då vissa kortföretag erbjuder detta.